Dagens största händelse...

... Var när jag skulle cykla hem från skolan.

Dagen började såklart med skolan. Som vandligt urtrist men det är någonting jag kommer få leva med i 4 år till så det är ju inte lika mycket som när jag gick i lekis, fast då hade jag ju alla målarböcker framför mej och länktade tills jag skulle få min första läxa. Nu sitter jag vid skolans heliga bänk och länktar tills jag får den sista läxan. Herre gud... När vi slutade skolan så tog jag min cykel och trampade iväg. Och så när jag kom till det första rödljuset stannade jag. Så bakom mej såg jag som en stor mörk skugga. Jag småkikade bakåt och när det blev gult kände jag hur någon tog tag i min axel. Fan vad rädd jag blev! Men sån tur var var det bara Elin och sen hängde Ulliz på bakom. Jag trode det var någon som följde efter mej väldigt tätt. Det var en kul största händelse idag va?

När jag kom hem till pappsen så tänke jag köra Lisa och så skulle Lillemor hänga på men jag kom ju på att jag hade ingen utrustning för det! Jag sms:ade Lillemor 20 min ungefär innan pappa kom och hämtade mej. Sen fick jag inte svar förens jag satt i bilden så då blev det ingen körning. Lisa får bli körd imorgon. Jag ska ta med mej alla ridgrejor också då. Jag hoppas, hoppas, hoppas att Emma kommer ihelgen mer än vad hon sagt till mej. Hon sa att hon skulle komma efter sin dans och ja, den slutar ca tre, halv fyra på eftermiddagen så det blir ju inte vara med henne efter det klockslaget. Och jag antar att vi ska hålla på med Lisa så jag kan ju inte göra något med Lisa förens Emma kommit, i alla fall inte köra, sköta eller så. Emma ska sedan på söndagen åka hem tidigt för att dom skulle ha mera dans då... Suck, så det blir ju knappt någon tid med Emma i helgen. Men men, jag får hålla på med Lisa och stallet hela helgen om jag skulle få tråkigt när inte Emma är i Knarsta. Om det blir fint väder kommer jag antagligen sitta och tvätta och smörja träns samt lokselen som lisa har.

Det känns som det är freda' idag. Vet inte varför :P
Dessutom fick jag inte låna mammas systemkamera för att fota braiga bilder på Lisa. *Snyfft* Det vill jag men hon är för rädd om den. Suck.. Jaja, det får bli mobildbilder igen då. Jag vet heller inte vad jag ska önska mej när jag fyller år för jag vill ha systemkamera, ritplatta och helst ett stativ till systemkameran och allt det istället för en moped men om jag ska åka på ridläger blir det min födelsedags present av pappa och Aleja. Men jag vet inte hur mkt en likadan systemkamera som mamma har kostar eller vad en ritplatta kostar. Men systemkameran skulle jag gissa på 5000 kr och så ritplattan blir 1500 kr. Åh, det blir för mkt. Men bajs också. Nä nu blev det inge kul längre...



Vi hörs! Herråh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0